ارسال درون تاريخ سه شنبه بیست و نـهم بهمن ۱۳۹۲ توسط Ashkan
ارسال درون تاريخ یکشنبه بیست و چهارم آذر ۱۳۹۲ توسط Ashkan
سخنگوی شرکت قطارشـهری مشـهد از سفر هیئتمدیریت شـهری بـه ریـاست شـهردار مشـهد بـه چین، لینک گروه مشهدسیتی به منظور نـهایی قرارداد خرید 100واگن به منظور خط2 قطارشـهری مشـهد خبر داد.
جواد حمـیدزاده با اعلام این خبر افزود: لینک گروه مشهدسیتی پایـان سال گذشته با بازگشایی السی مربوط بـه خرید واگنهای خط2 قطارشـهری مشـهد، عملا کار طراحی و ساخت واگنها آغاز شد کـه اعضای هیئتمدیریت شـهری مشـهد به منظور نـهایی این قرارداد و همچنین کنترل و نظارت بر ساخت این واگنها، درون حال حاضر درون کشور چین بـه سر مـیبرند.
وی با اشاره بـه اینکه ظرفیت خط2 قطارشـهری مشـهد جابهجایی 16هزار نفر درون هرساعت و هرجهت است، اظهار کرد: 100دستگاه واگن 20متری با ظرفیت هر واگن 200نفر به منظور خط2 قطارشـهری مشـهد خریداری مـیشود که تا 20رام 100متری قطار سبک شـهری به منظور ارائه خدمات و جابهجایی مسافران درون این خط بـه کار گرفته شود.
حمـیدزاده با اشاره بـه اینکه درون 34ماه کـه خط یک قطارشـهری مشـهد بـه بهرهبرداری رسیده است، تاکنون توانستهایم 57مـیلیون مسافر را جابهجا کنیم، افزود: درون حال حاضر خط یک قطارشـهری مشـهد با 21قطار دوواگنـه بـه ارائه خدمات مـیپردازد که تا بتوانیم زمان انتظار مسافران را بـه 5دقیقه برسانیم.
وی درباره دلایل برگزاری نمایشگاه حملونقل و ترافیک مشـهد نیز گفت: هرسال نمایشگاه حملونقل و ترافیک درون مشـهد برگزار مـیشود کـه در آن شرکتهای خصوصی بـه ارائه دستاوردهای خود درون این حوزه اقدام مـیکنند که تا مورد توجه و استفاده حوزه حملونقل شـهرداری قرار گیرد و حضور ما درون این نمایشگاه نیز نشانـهای از حرکت رو بـه جلو و وجود دستاوردهایی هست که مـیخواهیم آنها را درون معرض دید همگان قرار دهیم.
سخنگوی شرکت قطارشـهری مشـهد تصریح کرد: ما درون حوزه حملونقل ریلی کـه از سامانـههای نوین کشور است، نیـازمندیهایی درون زمـینـههای مختلف از جمله تجهیزات داریم کـه در این نمایشگاه، این نیـازها را بـه اطلاع فعالان بخش خصوصی درون حوزه حملونقل مـیرسانیم که تا آنها بتوانند با نیـازسنجی، بـه تولید داخلی این تجهیزات اقدام کنند و با این مـهم، از وابستگیهای خارجی بینیـاز شویم.
حمـیدزاده با اشاره بـه تولید واگنهای قطارشـهری درون تهران با مشارکت یک شرکت خارجی افزود: از نتایج مـهم اینگونـه نمایشگاهها، حرکت بـه سمت تولید ملی تجهیزات ضروری هست که درون زمان احداث خط یک قطارشـهری مشـهد حتی کابلهای ضدحریق هالوژن فری را از خارج تامـین مـیکردیم اما درون حال حاضر و به برکت برگزاری چنین نمایشگاهی، یک تولیدکننده داخلی اقدام بـه تولید این نمونـه کابل کرده است.
برچسبها: خط 2 متروی مشـهد, قطارشـهری مشـهد, واگنهای خط2 قطارشـهری مشـهد, خط2 قطارشـهری مشـهد, متروی مشـهد
ادامـه مطلب...
ارسال درون تاريخ چهارشنبه سیزدهم آذر ۱۳۹۲ توسط Ashkan
ارسال درون تاريخ چهارشنبه ششم شـهریور ۱۳۹۲ توسط Ashkan
مدیرعامل شرکت قطارشـهری مشـهد با اعلام این خبر کـه دستگاه حفاری مکانیزه بـه ایستگاه کوهسنگی رسیده است، گفت: این دستگاه بعد از حفاری، از انتهای بولوار فکوری و عبور از ایستگاه کاوه(مـیدان رضاشـهر) امروز وارد ایستگاه کوهسنگی شد. لینک گروه مشهدسیتی بیژنی افزود: این ایستگاه اولین ایستگاهی هست که درون آن دستگاه حفاری مکانیزه از داخل تونل عبور مـیکند. لینک گروه مشهدسیتی وی اضافه کرد: روش حفاری این ایستگاه ریب و شمع است. مدیرعامل شرکت قطارشـهری مشـهد با بیـان این مطلب کـه این ایستگاه یک سکو دارد کـه در مسیر خیـابان کوهسنگی قرار گرفته است، یـادآور شد: برای اینکه درختان درون طول خیـابان کوهسنگی قطع نشود، قسمت فروش بلیت درون مجاورت ایستگاه پیشبینی شده است. بیژنی یـادآور شد: این درون حالی هست که دیگر ایستگاهها بـه صورت طبقهای طراحی شده است؛ بهگونـهای کـه یک طبقه به منظور فروش بلیت و دیگر طبقه سکوی قطار است. وی درون ادامـه تصریح کرد: طول سکوها درون خط2 یکصد متر پیشبینی شده است. این درون حالی هست که طول سکوها درون خط یک 90متر است. مدیرعامل شرکت قطارشـهری مشـهد با اشاره بـه این پروژه کـه کاملا ملی هست و اعتباری ملی را نیز مـیطلبد، اذعان داشت: که تا این لحظه تمام عقبماندگی این پروژه بـه اختصاص نیـافتن اعتبارات ملی بازمـیگردد. بـه گفته وی، شـهرداری مشـهد بـه تمام تعهدات خود موبهمو عمل کرده است. بیژنی گفت: که تا این لحظه طبق برنامـههای ازپیشتعیینشده لازم هست کار تونلها تمام مـیشد اما شرایط بـه نحوی هست که اکنون استراتژی کارفرما پروژه را بـه پیش مـیبرد. وی با بیـان این مطلب کـه اعتبارات عمرانی زیر 7 که تا 8 درصد بوده است، افزود: اعتبار سال جاری 130مـیلیـارد تومان درون قانون لایحه بودجه پیشبینی شده بود که دولت درون این چند ماه نخست سال تنـها 7مـیلیـارد آن را پرداخت کرده و شـهرداری نیز درون حدود 70مـیلیـارد تومان بودجه بـه این طرح تزریق کرده است. بیژنی درون ادامـه با تأکید بر این مـهم کـه از 13کیلومتر پروژه، 6کیلومتر پیشروی صورت گرفته است، یـادآور شد: خط2 بـه دلیل نیـاز بـه منابع مالی حتما ماهی 20مـیلیـارد تومان تامـین اعتبار شود. مدیرعامل شرکت قطارشـهری مشـهد درون پایـان این گفتگو گفت: از پروژه پیشرفت تونل عقب نیستیم ولی از نظر تجهیزات و واگنها عقب هستیم.
برای دیدن بقیـه تصاویر به ادامـه مطلب بروید.
برچسبها: دستگاه حفاری مکانیزه, TBM, ایستگاه کوهسنگی, حفاری مکانیزه, قطارشـهری مشـهد
ادامـه مطلب...
ارسال درون تاريخ پنجشنبه دهم مرداد ۱۳۹۲ توسط Ashkan
عملیـات اجرایی خط 3 قطار شـهری مشـهد بـه زودی آغاز مـیشود
مدیرعامل شرکت قطار شـهری مشـهد گفت: با تصویب شورای اسلامـی شـهر مشـهد عملیـات اجرایی خط 3 قطار شـهری مشـهد بـه زودی آغاز مـیشود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شـهرداری مشـهد، مسعود بیژنی با اعلام این خبر افزود: با مصوبه شورای اسلامـی شـهر مشـهد مقرر گردید عملیـات احداث خط 3 قطار شـهری مشـهد درون قالب یک قرارداد مشترک بـه دو شرکت وفاق و کیسون واگذار گردد.
وی اظهار کرد: هزینـه اجرای این طرح 4200 مـیلیـارد تومان برآورد شده کـه به صورت تهاتر و معوض و در قالب زمـین، ملک و مجوزات مربوطه و در چند فاز بـه پیمانکاران پرداخت خواهد شد.
بیژنی با اشاره بـه اینکه مسیر 25 کیلومتری خط 3 قطار شـهری مشـهد از الهیـه آغاز مـیشود، عنوان کرد: این خط درون ادامـه با گذر از جانباز و شـهید قرنی بـه مـیدان شـهدا مـیرسد و با خط 2 تلاقی مـییـابد کـه در این ایستگاه عملیـات درون عمق 35 متری زمـین صورت مـیپذیرد.
وی ادامـه داد: خط 3 قطار شـهری درون ادامـه با گذر از خسروی و بیتالمقدس، درون مـیدان بسیج با خط یک تلاقی مـییـابد و سپس با گذشتن از پایـانـه مسافربری و شـهرک المـهدی سیدی، بـه شـهرک ابوذر مـیرسد.
مدیرعامل شرکت قطار شـهری مشـهد با اشاره بـه وجود 22 ایستگاه درون مسیر خط 3 قطار شـهری مشـهد گفت: 22 ایستگاه به منظور این خط درون نظر گرفته شده هست که احتمال افزوده شدن دو ایستگاه دیگر بـه این مسیر وجود دارد و عملیـات اجرایی درون عمق 20 که تا 35 متری زمـین انجام خواهد شد.
وی درون پایـان این نوید را بـه شـهروندان داد کـه عملیـات اجرایی خط 3 قطار شـهری مشـهد ظرف چند ماه آینده آغاز مـیشود کـه شرکتهای پیمانکار مسوولیت انجام کار که تا مرحله بهرهبرداری شامل تکمـیل طراحی، ساخت، تامـین، خرید، نصب، تست و راهاندازی تجهیزات ثابت و ناوگان، تامـین لوازم یدکی، آموزش و تحویل کامل خط 3 قطار شـهری را را بر عهده دارند و در مدت پنج سال حتما پروژه را بـه اتمام برسانند.
برچسبها: متروی مشـهد
ارسال درون تاريخ پنجشنبه شانزدهم خرداد ۱۳۹۲ توسط Ashkan
150 کیلومتر خط مترو درون تهران درون حال ساخت است
مترو > مترو تهران- همشـهری آنلاین:
مدیرعامل شرکت متروی تهران گفت: هم اکنون، 150 کیلومتر مترو درون تهران و حاشیـه درون حال ساخت است.:
به گزارش واحد مرکزی خبر، مدیرعامل شرکت متروی تهران گفت: هم اکنون، 150 کیلومتر مترو درون تهران و حاشیـه درون حال ساخت است.
درویش درون نشست خبری افزود: 100 کیلومتر مترو درون داخل شـهر و مربوط بـه خطوط 3 ، 6 و 7 هست و 50 کیلومتر نیز درون بیرون شـهر درون دست احداث است.
وی گفت: خط 6 مترو از دولت آباد درون جنوب شرق تهران آغاز مـیشود و تا کن درون شمال غرب پایتخت امتداد پیدا مـی کند.
مدیرعامل شرکت مترو درون تهران افزود: هم اکنون شش کیلومتر از خط 6 مترو با 10 ایستگاه احداث شده هست که درون صورت تأمـین اعتبار درون شش ماه نخست سال 92 بـه بهره برداری مـیرسد.
درویش گفت: درون خط 7 مترو و نیز دو دستگاه تی بی ام درون حال فعالیت کـه 11 کیلومتر از این خط با 11 ایستگاه درون حال ساخت است.
وی افزود: هم اکنون تی بی ام از بوستان گفتگو عبور کرده و به سمت برج مـیلاد و مـیدان صنعت درون حال حرکت هست که این بخش نیز سال آینده بـه بهره برداری مـیرسد.
مدیر عامل شرکت متروی تهران ادامـه داد: خط 3 مترو نیز با 35 کیلومتر طول از جاده ساوه آغاز مـی شود و در نـهایت بـه مـیدان قائم درون شمال شرق تهران مـیرسد.
درویش با اشاره بـه این کـه 20 کیلومتر از این خط امسال بـه بهره برداری مـیرسد، افزود: درون تمام خطوط متروی تهران، 200 جبهه کاری فعال هستند کـه 100 جبهه آن درون خط 3 مترو است.
مدیرعامل شرکت مترو درون تهران گفت: امسال 7 کیلومتر خط 3 مترو از چهارراه ولیعصر که تا خیـابان بهشتی بـه بهره برداری رسید و در ابتدای سال آینده نیز از چهار راه ولیعصر که تا جاده ساوه بـه طول 14 کیلومتر بـه بهره برداری خواهد رسید.
درویش درون خصوص نصب بقیـه پله برقیها درون مترو افزود: حدود 60 دستگاه پله برقی مترو نیـاز هست که قراردادهای آن منعقد شده و تا پایـان امسال وارد و نصب خواهد شد.
وی گفت: ارزش مالی قرارداد اخیر مترو به منظور پلههای برقی حدود 16 مـیلیـارد تومان هست که که تا پایـان امسال تمامـی پلههای برقی خط 4 مترو نصب خواهد شد.
توقف متروی کلانشـهرها درون پیچ اعتبارات دولتی!
درحالیکه طی سالهای اخیر ساخت متروهای چند کلانشـهر کشور درون دستور کار قرار گرفته اما هر از گاهی مسئولان از مشکلاتی پرده برمـیدارند کـه نشان مـیدهد یـا دولت درون تأمـین اعتبار کوتاهی مـیکند یـا تلاش لازم درون ساخت مترو صورت نمـیگیرد.
البته بدهی دولت و اجرا نشدن صحیح قانون یکمـیلیـارد دلاری مصوب مجلس به منظور ساخت مترو درون 6کلانشـهر کشور از قبل وجود داشته و هنوز هم وجود دارد. زمان بهرهبرداری از فاز نخست متروی چند کلانشـهر، اول خردادماه امسال اعلام شده بود اما با گذشت چند روز از این تاریخ، بازهم شاهد عمل نشدن بـه وعدههای پیشین هستیم.
متروی تبریز؛ مشکل واگن یـا ناهماهنگی مسئولان؟
چندی پیش مسئولان استانداری آذربایجانشرقی بـه مردم تبریز وعده دادند کـه متروی این شـهر بهزودی و اوایل خرداد بـه بهرهبرداری مـیرسد. محمد اشرفنیـا، معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی درون این زمـینـه با اشاره بـه اینکه مرحله نخست خط اول متروی تبریز بـه طول 6کیلومتر از ائلگلی که تا دانشگاه پیشبینی شده، بـه فارس گفت: مرحله نخست این طرح کـه از طرحهای مـهر ماندگار تلقی مـیشود، با 5/99درصد پیشرفت درون بخش ابنیـه و 88درصد درون بخش تجهیزات، اوایل خردادماه امسال بـه بهرهبرداری مـیرسد. این درون حالی هست که شـهرداری تبریز هم افتتاح قطار شـهری را درون موعد یـادشده بعید دانسته و علت آن را وارد نشدن واگنهای مترو از کشور چین عنوان کرد. شـهردار تبریز گفت: بهنظر من که تا زمانی کـه مـهمترین مشکل قطار شـهری کـه همان ورود واگنها بـه شـهر، مونتاژ و نصب آنـها روی ریلهاست حل نشود، اظهارنظر درون اینباره مفهومـی ندارد. از سوی دیگر محمداسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز بـه سایر مشکلات این طرح اشاره کرده و اظهار داشت: طبق آخرین بازدیدی کـه از مترو داشتیم، فقط ریل و راهآهن آماده هست و هنوز سقفها و یکسری حفاظهای آن تکمـیل نشده است. بـه گفته وی، مشکل دیگری کـه مانع پیشرفت طرح متروی تبریز شده، ناهماهنگی بین مسئولان است.
مشکلات ارزی متروی اهواز
در مورد متروی اهواز هم تأمـین نشدن اعتبارات و مشکلات ارزی دلیل جلونرفتن کار عنوان مـیشود. بـه گزارش مـهر مدیرعامل سـازمان قطارشـهری اهواز درون همـین رابطه گفت: یکی از مشکلات مترو، عدمتأمـین اعتبار لازم به منظور اجراست. عباس هلاکویی افزود: براساس قانون، 50درصد اعتبارات از طرف دولت و نیمـی از آن حتما از سوی شـهرداری تأمـین شود اما بهدلیل مشکلات موجود، شـهرداری نتوانست بـه طرح کمک مالی کند. وی ادامـه داد: متروی اهواز حتما از فاینانس استفاده مـیکرد اما مشکلات مانع از تحقق آن شد. با اعتبارات دولتی هم نمـیتوان براساس برنامـه زمانبندی 24ایستگاه را اجرا کرد. متروی اهواز به منظور اجرا طبق برنامـه زمانبندی، سالانـه بـه 180مـیلیـارد تومان اعتبار نیـاز دارد اما فقط نیمـی از این پول تأمـین مـیشود.
بلاتکلیفی متروی اصفهان
در مورد متروی اصفهان اظهارات متناقضی از سوی مسئولان صورت مـیگیرد. بهطور نمونـه عباس حاجرسولیها، رئیس شورای اسلامـی شـهر اصفهان مقصر اصلی تأخیر درون بهرهبرداری از مترو را بانک مـیداند کـه هنوز دستور واریز پول را بـه شرکت سازنده واگن نداده است. وی گفته است: واگن متروی اصفهان آماده حمل بـه ایران هست و 5 درصد باقیمانده از مبلغ قرارداد کـه مقرر شده بود موقع تحویل بـه شرکت سازنده پرداخت شود توسط شرکت خریدار پرداخت شده ولی مدیریت بانک مورد نظر هنوز دستور واریز پول بـه شرکت سازنده را نداده است. با این حال مصطفی نوریـان معاون حملونقل و ترافیک شـهرداری اصفهان اعلام کرد: که تا پایـان خردادماه امسال فاز نخست متروی اصفهان از پاسداران بـه سمت مـیدان شـهدا راهاندازی مـیشود و بیش از 30درصد شـهروندان درون این خط سرویسدهی مـیشوند. گفتنی هست استاندار اصفهان پایـان ساخت 10ایستگاه متروی اصفهان را همزمان با پایـان دولت اعلام کرده است.
متروی رشت بعد از 27ماه
یکی از مصوبات دور سوم سفر رئیسجمـهور و هیأت دولت بـه استان گیلان درون بهمنماه 1389، اتمام مطالعه و احداث قطار شـهری رشت بوده کـه بنا بـه تأکید محمد رضا رحیمـی معاون اول رئیسجمـهور، این مطالعات حتما در 2سال آینده بـه اتمام رسیده و سپس، عملیـات اجرایی آن آغاز مـیشد. بـه گزارش ایلنا بنا بـه اظهارات سیدمحمد علی ثابت قدم، شـهردار کلانشـهر رشت، ساخت قطار شـهری این شـهر درون مدت 5سال حتما به اتمام برسد اما بهنظر مـیرسد با این روند، دچار تأخیر شود.
متروی شیراز و اظهارات متفاوت
طبق وعدهها حتما حداکثر درون اوایل سال 92واگذاری 15واگن از واگنهای خریداریشده بـه متروی شیراز انجام مـیشد و درماه جاری شاهد راهاندازی مترو باشیم. این درصورتی هست که مردم شیراز وعده افتتاح متروی شیراز را موضوعی تکراری دانسته و معتقدند مترو دوباره تأخیر خواهد داشت. حسین صادق عابدین، استاندار فارس هم درون این زمـینـه چندی پیش گفت: شخصاً صحبتی درخصوص زمان دقیق بهرهبرداری نکردهام. با وجود این بـه گزارش یکخبرگزاری محلی وی بارها تاریخهای متعددی را به منظور زمان افتتاح متروی شیراز بیـان کرده هست که «پایـان سال ۹۱»، «3ماه اول سال ۹۲» و «خردادماه92» از سوی صادق عابدین درخصوص زمان دقیق بهرهبرداری متروی شیراز مطرح شده است! شایـان ذکر هست که درون سال گذشته فرجالله رجبی، مدیرعامل سازمان قطار شـهری شیراز درون گفتوگو با مـهر عنوان کرده بود کـه فاز یک متروی این کلانشـهر درون بهمنماه 91افتتاح مـیشود. با وجود این وی اواخر فروردین92 از تکمـیلشدن ایستگاههای احسان، شریعتی و قصرالدشت خط یک متروی شیراز خبر داد و اعلام کرد درصورت تزریق باقیمانده اعتبار مورد لزوم بـه این طرح، واگنهای ساخته شده مراحل بارگیری و ورود بـه پروژه را طی خواهند کرد و مترو درون خردادماه92 افتتاح مـیشود. بنابراین حتما کمـی منتظر ماند و دید آیـا این اتفاق مـیافتد یـا خیر؟
لینک خبر :http://hamshahrionline.ir/details/215686
متروی مشـهد:
وي بيان کرد: واگنهاي خط 2 قطار شـهري با مشارکت شرکت ايراني و خارجي ساخته ميشود.
خنداندل درون خصوص پيشرفت عمليات اجرايي خط 2 بيان کرد: اين خط قطار شـهري مشـهد 14 کيلومتر تونل دارد کـه در حال حاضر 5 کيلومتر آن حفاري شده است.
وي افزود: درون حال حاضر روزانـه بالغ بر 30 متر از تونل خط دو حفاري ميشود.
معاون حمل و نقل و ترافيک شـهرداري مشـهد با تاکيد بر کمک دولت براي افزايش سرعت اجراي خط 2 قطارشـهري مشـهد بيان کرد: اگر دولت با همکاري خود اعتبارات لازم را درون اختيار ما قرار دهد ظرف يک سال آينده عمليات اجرايي خط دو بـه اتمام خواهد رسيد.
خنداندل ادامـه داد: با توجه بـه وجود تنگناهاي مالي و همچنين تخصيص تنـها 15 درصد از اعتبارات قطار شـهري درون سال گذشته، از برنامـه اجرايي ساخت ايستگاهها عقب هستيم.
وي همچنين درون مورد انتشار اوراق مشارکت نيز بيان کرد: باتوجه بـه پيگيريهاي صورت گرفته، بانک مرکزي براي انتشار 500 ميليارد تومان اوراق مشارکت خط 2 قطار شـهري مجوز صادر نکرد.
لینک خبر : http://www.ghatreh.com/news/nn14041694/
برچسبها: مترو تهران, متروی مشـهد, متروی اصفهان, متروی تبریز, متروی شیراز
ارسال درون تاريخ یکشنبه پنجم خرداد ۱۳۹۲ توسط Ashkan
خط ۱ قطارشـهری مشـهد بـه طول ۲۵ کیلومتر فرودگاه شـهید هاشمـی نژاد را بـه منطقه وکیل آباد متصل مـیکند. ۱۹ کیلومتر از این مسیر (نخریسی بـه وکیل آباد) درون سال 1389 بـه بهره برداری رسیده هست که ۱۰٫۵ کیلومتر بـه صورت زیرزمـینی درون تونل کم عمق و ۸٫۵ کیلومتر درون مسیر همسطح طی مـیشود . 5 کیلومتر از توسعه این خط درون حال اجراست و قرار هست تا سال 1394 بـه بهره برداری برسد. این خط درون مـیدان تقی آباد (ایستگاه شریعتی) خط ۲ را قطع مـیکند.
برچسبها: متروی مشـهد
ارسال درون تاريخ شنبه بیست و هشتم اردیبهشت ۱۳۹۲ توسط Ashkan
در شـهر مشـهد روزانـه ۵ مـیلیون نفر جابهجا مـیشوند کـه این مـیزان طی ۱۰ سال آینده بـه ۸٫۵ مـیلیون نفر درون روز خواهد رسید.
بر اساس مطالعات جامع حمل و نقل شـهر مشـهد و مطالعات توسعه شبکه حمل و نقل ریلی کـه توسط پژوهشکده دحمل و نقل در دانشگاه صنعتی شریف انجام شده، شـهر مشـهد نیـازمند ۴ خط مترو است. توسعه خطوط مترو بـه شـهرهای جدیدی چون شـهر گلبهار درون شمال و بینالود درون جنوب نیز پیشبینی و مراحل تصویب آن نیز سپری گردیده است.
برچسبها: متروی مشـهد
ادامـه مطلب...
ارسال درون تاريخ شنبه سی و یکم فروردین ۱۳۹۲ توسط Ashkan
دستگاه حفاری مکانیزه(TBM) خط۲ قطار شـهری مشـهد درون آخرین روزهای تعطیلات نوروزی(۱۱ فروردین سال جاری) بـه ایستگاه سوم واقع درون پل فجر( مـیدان فجر) رسید.
بنا بر این گزارش مسیر ۱۴ کیلومتری خط ۲ با ۱۳ ایستگاه کـه در عمق ۲۰ متری حفاری مکانیزه مـی شود که تا ایستگاه سوم، ۴ کیلومتر پیشروی تونل داشته هست .
گفتنی است؛ دستگاه حفاری مکانیزه درون شفت شمالی بـه ایستگاه سوم و در شفت جنوبی بـه ایستگاه دوم واقع درون کوهسنگی رسیده است.
به گفته مدیر عامل شرکت قطار شـهری مشـهد طی سه سال آینده این خط بـه مرحله بهره برداری مـی رسد.
مسعود بیژنی مـی گوید: به منظور خط ۲ از محل صندوق توسعه اعتبار، یکصد دستگاه واگن بـه ارزش ۱۴۷ مـیلیون یورو قرارداد نـهایی شده است.
برچسبها: متروی مشـهد
ارسال درون تاريخ شنبه بیست و چهارم فروردین ۱۳۹۲ توسط Ashkan
مجتمع ایستگاهی خط دو مترو (ایستگاه کوهسنگی)
مساحت عرصه ۲۹۲۴
زیربنا ۳۵۸۰۵
تعداد طبقات ۱۹ طبقه
کوهسنگی یکی از قدیمـی ترین و خاطره انگیز ترین گردشگاه های مشـهد هست که بـه دلیل وجود دو کوه سنگی مشرف بـه این نام خوانده مـی شود و در کنار رشته کوه های جنوبی مشـهد واقع شده هست . این تفرجگاه زیبای شـهر مشـهد بر اساس آمار درون تابستان سال جاری با پذیرش حجم انبوه گردشگر، بعد از حرم مطهر و آرامگاه فردوسی، رتبه سوم حضور مسافر و گردشگر را بـه خود اختصاص داد . هوای لطیف و دید مناسب ، پارک کوهسنگی گردشگاه ها قدیمـی مشـهد از فراز کوه هایی کـه رسیدن بـه بالای آنـها سهل و آسان هست ، این پارک مثلثی شکل را از دیر باز مورد استقبال زائران و مجاوران مشـهد قرار داده هست .
طرح بزرگ توسعه مجموعه تفریحی گردشگری کوهسنگی درون حالی درون دست انجام هست که هم اکنون این مجموعه درون مجاورت بافت شـهری قرار گرفته و بخشی از جاده کمربندی مشـهد کـه جاده آسیـایی نیز نامـیده مـی شود، از کنار اراضی آن مـی گذرد.
با عنایت بـه الگوهای نوین توسعه شـهری مبتنی بر حمل و نقل عمومـی TOD، مجتمعهای ایستگاهی خطوط قطار شـهری درون جذب فعالیتها و شـهروندان بـه این مراکز، جایگاه تراز اول پیدا کردهاند. درون این راستا مجتمع ایستگاهی K2 خط ۲ قطار شـهری مشـهد با توجه بـه همجواری آن با پارک بزرگ کوهسنگی و نیز مجاورت با مرکز تجاری مـهر کوهسنگی از اهمـیت ویژهای برخوردار مـیباشد.
برچسبها: متروی مشـهد, مجتمع ایستگاهی خط 2 متروی مشـهد, ایستگاه کوهسنگی خط 2 متروی مشـهد
ارسال درون تاريخ یکشنبه دهم دی ۱۳۹۱ توسط Ashkan
[مشـهد امروز - مترو مشـهد لینک گروه مشهدسیتی]
نویسنده و منبع | تاریخ انتشار: Fri, 21 Sep 2018 19:55:00 +0000